Jak liczyć kalorie? Deficyt kaloryczny

Chcesz schudnąć i poprawić swoją sylwetkę, odsłonić mięśnie? Już od dłuższego czasu na rynku aplikacji mobilnych można znaleźć aplikację które w tym pomogą. Na telefon jest setki aplikacji które liczą kalorię, sprawdzają za ciebie makro składniki, skutecznie wspomagają proces odchudzania. Ba nawet przykładowo Iphone ma wbudowaną Aplikację Zdrowie, która monitoruje twoją aktywność w ciągu dnia (np. liczy kroki).

Przykładową aplikacją którą mogę każdemu polecić i którą sam używam jest Fitatu – aplikacja ta pomaga nam liczyć kalorie i makroskładniki w naszej diecie. Na początku tylko musimy ustalić ile kalorii chcemy spożywać i jakie proporcje makroskładników chcemy. Fitatu dzięki funkcji skanowania kodów kreskowych jest w stanie policzyć nam makrosy z każdego posiłku.

Czym jest deficyt kaloryczny?

Deficyt kaloryczny pojawia się w momencie kiedy spożywamy mniej kalorii niż nasz organizm potrzebuje do normalnego funkcjonowania. Czyli spalamy więcej kalorii niż spożywamy – deficyt kaloryczny powoduje że nasz organizm korzysta z zapasów tłuszczu. Deficyt kaloryczny – jak go wyliczyć?

Pamiętaj nie ważne na jakiej diecie jesteś, czy ketogenicznej, wysokobiałkowej, zbilansowanej – najważniejszy jest deficyt kaloryczny, bez tego nie schudniesz. Twój organizm aby spalać tłuszcz bodźca, którym jest deficyt kalorii jaki wprowadzasz w pożywieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *